WAT IS DE KRACHT VAN ONS MATERIAAL?

Top Down   

De materialen zijn Top Down opgezet. Dat betekent, dat we eerst naar het gehele plaatje kijken zodat een kind weet, wat het gaat leren. Daarna dalen we af naar de onderliggende puzzelstukjes. Zo snapt je kind beter waar hetgeen hij leert past in het grotere geheel.

Zelf construeren

Ons materiaal bevat veel kaartjes, die op de juiste plaats in het geheel gelegd worden. Door de beweging van het leggen construeert je kind zelf een plaatje van de leerstof in zijn hoofd. Daardoor onthoudt je kind het beter..

Leren leren

Het materiaal leert je kind te ontdekken hoe lesstof handig geleerd kan worden. Door bijvoorbeeld te zoeken naar de verschillen (wat is er anders in dit rijtje) in plaats van het hele rijtje in zijn geheel te leren. Je zult merken, dat je kind hierdoor op een gegeven moment ook zelfstandig met het materiaal kan werken.

Kleurgebruik

Kinderen, die visueel zijn ingesteld, kijken meer naar kleuren dan naar tekst. Door slim kleurgebruik zien ze beter wat bij elkaar hoort.

Leuker en gemakkelijker

Met ons materiaal is het leren leuker en gemakkelijker. We krijgen vaak als reactie: “Het is net een spelletje memory!”

VOOR WIE IS HET MATERIAAL GESCHIKT?

Ons materiaal sluit aan bij de leerstijl van diverse doelgroepen:

  • Beelddenkers
  • Hoogbegaafde kinderen
  • Kinderen met Dyslexie
  • Kinderen met ADHD of ASS

Je kunt het materiaal gebruiken voor het niveau van leerjaar 1 en 2 van het voortgezet onderwijs en deels voor leerjaar 3.

WELKE MATERIALEN ZIJN BESCHIKBAAR?

In onderstaand overzicht kun je zien welke materialen al beschikbaar zijn en welke in ontwikkeling zijn.

Taal Beschikbaar In ontwikkeling
Nederlands Werkwoordspelling Woordsoorten
Frans Werkwoordspelling Klokkijken en tellen
Grammatica
Duits Werkwoordspelling Klokkijken en tellen
  Sterke werkwoorden Grammatica
Engels Werkwoordspelling Klokkijken en tellen
  Sterke werkwoorden Grammatica